Friday, November 21, 2008

Corat-coret

Komen Abang MAAJA kepada koi dalam tajuk "Populor atau Tanggungjawab".

1. "Pada koi, orang temerloh inginkan pemimpin yang sentiasa ada di Temerloh. Tetapi harus diingat, bahawa dengan perlantikan ini, Megat akan mepunyai waktu yang terhad di Temerloh. bukan kerana lari dari tanggungjawab, tetapi kerana tanggungjawab inilah beliau terpaksa kesana dan sini untuk berkhidmat kepada masyarakat Temerloh."
Koi rasa koi telah melakukan kesilapan kerana tidak menerangkan dengan jelas apa yang koi tulis. Pada koi, Megat adalah pemimpin yang baik, tahap kesibukan beliau mungkin lebih daripada biasa. Oleh itu koi tulis "tetapi kerana tanggungjawab inilah beliau terpaksa kesana dan sini untuk berkhidmat kepada masyarakat Temerloh." Dengan tugas hakiki beliau, dengan tugas sebagai KP, koi percaya beliau memang mampu menysusun masa yang baik. Kerana walaupun dipilih oleh perwakilan, ketentuan Allah untuk mengangkat beliau menjadi pemimpin bukanlah hak kita. Semakin tinggi tahap pemimpin itu, semakin sibuklah beliau. Tambahan pula dalam arus politik semasa ini, Pemuda UMNO perlu lebih dinamik dan bekerja lebih kuat.



2. salam bro.

kawan nak ingatkan sikit je..
tahniah kerana terpilih tapi jangan over sangat. setakat ketua dan ajk pemuda bahagian tu apalah sangat..
belum lagi yb, jadi tak banyak benda boleh buat.
Ada sesetengah YB pun tak boleh buat apa-apa pun..

Tapi walaubagaimanapun, kwn sokong awk semua

Dalam kes ni, koi terima saranan abang koi ni, " jangan over sangat" hehehe. Pada koi, ini bukan over, kita ada agenda yang besar sebenarnya. Memulihkan parti adalah agendanya, maka koi rasa dah tiba masanya kita PEMUDA untuk bangun dan bersama bertindak. Tanpa mengira tahap pemimpin, jangan harapkan YB je yang bekerja untuk mengubah keadaan. Kita harus bersama bertindak, pulihkan motivasi diri kita dulu. Bersama kita gerakkan dari peringkat bahagian. Bila kita sesama kita bersatu, nescaya kita boleh memulihkan keadaan.
Blogger

3. Siapa kata MEGAT tak popular di Temerloh? Orang kampung kenal ke RH yg dikatakan paling menonjol?

Megat tak popular! Itulah pendapat koi. Tetapi sifat kepimpinan yang memang terzahir sewaktu beliau menjalankan tugas sebagai setiausaha pemuda bahagian membuktikan bahawa beliau layak untuk menjadi pemimpin. Tidak perlu populariti, tetapi keupayaan menjalankan tanggungjawab telah membuktikan bahawa Megatlah yang layak menjadi KP.

RH memang paling menonjol! Tetapi harus diingat, menonjol tidak semestinya popular. Menonjol boleh dilihat dalam bentuk fizikal, personaliti dan ekonomi serta banyak lagi. Menonjol bukanlah satu-satunya faktor untuk menjadi pemimpin. Banyak faktor yang membolehkan seorang pemimpin dipilih.

MEGAT menepati 'equalibirium level' untuk dipilih menjadi pemimpin pada masa ini. Oleh itu koi merumuskan bahawa MEGAT adalah pemimpin pada waktu ini. Sebagai seorang Islam, koi mentaati dan menyokong pemimpin koi. No DOUBT about that.
Wassalam.

1 comment:

maaja said...

SALAM,

SDR AAJ, SKRG NI TERPULANG KEPADA KP KITA, SDR MEGAT ....