Monday, April 07, 2008

TEMERLOH KINI...

Assalamualaikum wrbth...

Kini secara politiknya temerloh adalah terdiri dari Ahli Parlimen Barisan Nasional, Adun Lanchang Barisan Nasional, Adun Mentakab Barisan Nasional, Adun Kuala Semantan Pas. Tahniah kepada rakyat temerloh yang telah membuat pilihan dalam pilihanraya 2008 yang lalu. Tujuan koi buka blog ni bukannya apa, sekadar ingin mencari anak-anak temerloh yang berada di perantauan untuk berkongsi cerita terkini tentang kampung halaman kita yang berada tak jauh dari kota (tapi susoh ngat nok balik)... kalau balik pun raya esok.... Mengkekan itu koi menyeru rodong-rodong dari temerloh untuk join koi... Terima Kasih. Salam....

4 comments:

mek la said...

salam semua..
kehadiran blog ni satu berita baik. terima kasih kpd AAJ atas usaha awok tu. pada koi mmg sejak dulu AAJ yg koi kenal sayang ngat kat temerloh ni dan masih terngiang2 lagi di telinga koi ni yg AAJ nak jadi temerloh mayor 2020???..(masih relevant lagi ke statement tu ek..1991 punya statement).tak kisah la yg penting usaha murni AAJ ni patut di ambil peluang oleh anak2 temerloh meyumbangkan ideas yg boleh diangkat utk kemajuan temrloh kita. bkn apa, apa yg koi peratikan, bkn org lain la..diri sendiri jgk laa..setelah lama merantau apa sebenarnya sumbangan kita pada bandar kita ni? tiap kali balik kerumah org tua, terasa temerloh ni sudah jadi tempat orang. rasa seperti this is no longer where i belong. rasa usang je bandar ni. dan tak jumpa dah orang2 yg dikenali dulu. yg sama cam dulu mgkin apek kedai gambar Lee Nam.Pemimpin2 patut do something la..bkn setakat menang pilihanraya. tak kisahla umno ke pas ke. org melayu masih begitu dan mungkin lebih teruk lg keadaan ekonomi melayu temerloh. cthnya, level of income masih cam dulu tp serba benda dah mahal, mcm mana nak survive.tak byk perubahan di temerloh sejak pemergian koi.setakat tukor MDT jadi MPT apa sgt yg jadi lebih baiknya.

m&m said...

a'kum...
tahniah kat awok AAJ, atas kewujudan blog ni. koi akan sebar2kan pada rodong2 t'loh di kl ni supaya sama2 menyumbangkan idea utk kemajuan bersama!

mma said...

Assalam.....wbt
tahniah bro kerana sediakan laman maya untuk kita berinteraksi.

tapi jgnlah khaskn untuk perantau jer..cmner dgn koi yg stay kt tmloh ni.

koi pun dah mula menyediakan blog, tapi masih belum sedia untuk dilawati.

mma said...

tahniah bro,koi setuju ngat awok bukok blog ni.., tapi janganla untuk yang di perantauan jer..goner gaya koi yang bertapa di temerloh ni..,ndok gek numpang semangkuk.

koi pun dalam proses ndak bukok blog gek, tengoh ngemas2kan ni,dah molek sok,kon kabo la alamatnya...