Friday, September 03, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI 2010

Alhamdulillah, tahun ini Allah menemukan kembali kita dengan ramadhan. Insyallah jika dimurahkan rezeki oleh Allah kita akan bertemu dengan ramadhan lagi tahun hadapan.

Di penghujung ramadhan ini, eloklah kita muhasabah diri. Terasa agak terlopang terawih saya tahun ini. Sedih kerana terlalu leka dengan duniawi.

Insaf dengan segala dosa-dosa yang lalu. Semoga Allah memberi pengampunan kepada saya dan semua umat islam yang memohon pengampunan dariNya di bualn ramadhan ini.

Semoga Allah memberikan kita rahmatNya. Semoga Allah mengurniakan SyurgaNya kepada kita. Allahualam.

Terdetik rasa kagum dengan seseorang, bila pertama kali berbuka puasa di Sri Perdana. Dapat dilihat Allah telah memberikan kelapangan masa kepada beliau untuk Solat Maghrib berjemaah sehingga Solat Isyak dan selesai Solat Terawih. Melalui pemerhatian, selama 30 hari berpuasa, beliau dapat memenuhi Malam Ramadhan dengan solat wajib dan sunat. Alhamdulillah...

Untuk semua, semoga perjalan pulang ke kampung berhari raya bersama keluarga akan selamat. Begitu juga dengan perjalan pulang selepas hari raya. Semoga selamat semuanya.

Saya bersama keluarga mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Wassalam...

No comments: